Technik organizacji reklamy
to zawód, który łączy w sobie wiedzę ekonomiczną, plastyczną, psychologiczną, lingwistyczną oraz informatyczną.
Podstawowym celem kształcenia w tym zawodzie jest: przygotowanie absolwenta do wykonywania usług reklamowych, prowadzenia lub uczestniczenia w projektach promocyjnych różnych instytucji i firm oraz projektowaniu graficznym.
Absolwenci kierunku mogą być zatrudniani w agencjach reklamowych, biurach ogłoszeń, mediach, agencjach, studiach graficznych i drukarniach. Mogą również podjąć pracę jako specjaliści d/s kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej w prasie, radiu i telewizji lub prowadzić działalność gospodarczą na własny rachunek.
Przygotowanie do pracy:
- w dziale obsługi klienta,
- w zespole do spraw zlecenia,
- w dziale publikacji,
- w dziale badań rynkowych,
- w marketingu i reklamie,
- jako pracownik biura ogłoszeń środków masowego przekazu,
- jako specjalista ds. produkcji,
- jako specjalista ds. kontaktów z prasą i kształtowania opinii publicznej (Public Relations),
- przy projektowaniu graficznym
Zawody, do wykonywania których upoważniony jest technik organizacji reklamy:
- technik organizacji reklamy,
- specjalista do spraw marketingu i handlu (sprzedaży),
- specjalista do spraw public relations,
- specjalista do spraw reklamy,
- administrator produkcji filmowej,
- handlowiec,
- organizator usług sprzedaży internetowej,
- przedstawiciel handlowy,
- telemarketer;
Rynek reklamy w Polsce znajduje się wciąż w fazie rozwoju.
Nowopowstające firmy, jak również istniejące już na rynku, zainteresowane są zatrudnieniem specjalistów związanych organizacją reklamy.
Praca w reklamie jest pracą ciekawą, kreatywną oraz stwarzającą ciągle nowe wyzwania.